Kdy jste začala působit v PFS a co Vás k tomuto sboru přivedlo?
Hudba mě provází od útlého dětství. Byla jsem členkou vynikajícího dětského sboru Bambini di Praga a působení v tomto souboru mě nasměrovalo ke studiu na konzervatoři. V době studia jsem hojně navštěvovala veškerý divadelní i koncertní život, a tak jsem se seznámila i s Pražským filharmonickým sborem a jeho fenomenálními pěveckými výkony, které mě doslova uhranuly. Záhy po absolutoriu jsem úspěšně prošla konkurzním řízením a mohla se tak zařadit mezi své kolegy. Splnil se mi můj profesní sen. 

Patronem letošní sezony je dirigent Zubin Mehta. Utkvěly Vám v paměti některé koncerty nebo zkoušky, které s ním sbor absolvoval?
Setkání s hudební legendou, geniálním dirigentem panem Zubinem Mehtou, je pro každého hudebníka svátek. Měla jsem tu možnost potkat se s ním při mnoha projektech s Izraelskou filharmonií jak v Izraeli, tak u nás. Každý projekt byl nezapomenutelný a vždy velmi inspirativní. Mezi největší koncertní klenoty v rámci společných projektů bych určitě zařadila Verdiho Requiem, Straussova Veselá vdova, Mahlerova 2. symfonie nebo Bachův Magnificat.

PFS spolupracuje i s dalšími velkými dirigentskými osobnostmi. Která z nich Vás během dosavadního působení ve sboru nejvíce inspirovala?Dirigentských osobností, které mě inspirovali a pod jejichž vedením jsem měla možnost vystupovat, byla celá řada. Ráda bych ze zahraničních umělců vzpomněla například na Claudia Abbada, Seijiho Ozawu nebo Riccarda Chaillyho, a z domácích nezapomenutelného Jiřího Bělohlávka.

V létě je PFS rezidenčním sborem na operním festivalu v Bregenzu. Můžete srovnat inscenace a působení sboru v jeho začátcích a nyní, když už se do Bregenzu vrací 10. sezonu?
Operní festival v Bregenzu přináší každý rok představení na světové úrovni, která jsou jedinečná, neobyčejná, vysoce profesionální a vždy výborně pěvecky obsazená. Jezerní scéna vždy ve dvouletých cyklech předvede divákům opravdu velkolepé divadlo s unikátními efekty, bravurními výkony sólistů i všech složek, které na inscenaci spolupracují. Projekty, které festival připravuje v prostorách Festspielhausu, nesou známky prvotřídní světové úrovně, oceňované nejprestižnějšími cenami. Podle mého názoru se nedá některá sezona vypíchnout, v každé z těch deseti bylo něco famózního.

Máte čas také na něco jiného než sborovou hudbu?
Trochu vycházím ven ze světa hudby a věnuji se svému velkému „koni“- fotografování. 

Ve které zemi nebo s jakým dirigentem byste byl(a) rád(a), aby sbor vystupoval?
Přála bych si, aby se náš sbor častěji vracel do naší krásné Evropy. Abych byla konkrétnější, do Německa, Francie, Itálie či Španělska. V celosvětovém měřítku bych pak doplnila Izrael, USA nebo Rusko.

 

 

Další členové sboru